BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink

MARKETING


1. În prezent, majoritatea specialiştilor plasează momentul apariţiei marketingului:


2. Apariţia şi promovarea în practică a marketingului este asociată în principal, cu:


3. O definiţie cuprinzătoare a marketingului, care să evidenţieze cu pregnanţă trăsăturile sale, esenţa sa, ar trebui să includă ca elemente de bază următoarele:


4. Elementul central de referinţă al marketingului este reprezentat de:


5. Marketingulul relaţional semnifică preocuparea întreprinderii de a delimita foarte bine:


6. Satisfacerea în condiţii superioare a nevoilor de consum este o funcţie a marketingului de tipul:


7. Maximizarea eficienţei econonice (a profitului) este o funcţie a marketingului de tipul:


8. Conectarea dinamică a întreprinderii la mediul economico-social este o funcţie a marketingului de tipul:


9. Revista (Marketing Health Service) este editată de:


10.Cele mai importante asociaţii de marketing din Franţa sunt:


11.Mediul extern al întreprinderii reprezintă un concept:


12. Caracteristicile mediului turbulent sunt reprezentate de:


13. Caracteristicile mediului stabil sunt reprezentate de:


14. Care din următoarele elemente nu reprezintă o componentă a micromediului întreprinderii?


15. Populaţia aflată în zona de activitate a întreprinderii este inclusă în:


16. Structura pe ramuri a activităţii economice, nivelul de dezvoltare pe ansamblu şi pe fiecare ramură, gradul de ocupare al forţei de muncă reprezintă caracteristici ale:


17. Ansamblul elementelor care privesc sistemul de valori, obiceiurile, tradiţiile, credinţele şi normele care guvernează statutul oamenilor în societate reprezintă caracteristici ale:


18. Ansamblul reglementărilor de natură juridică prin care este vizată direct sau indirect activitatea de piaţă a întreprinderii constituie:


19. Analiza mediului extern a întreprinderii este concentrată asupra unui:


20.În categoria organismelor publice, componentă a micromediului extern al întreprinderii, nu se includ:


21. Relaţiile de piaţă ale întreprinderii se pot grupa în funcţie de mai multe criterii, între care:


22. În funcţie de frecvenţa relaţiilor întreprinderii cu piaţa, acestea pot fi:


23. În funcţie de gradul de concentrare a relaţiilor întreprinderii cu piaţa acestea pot fi:


24. Gradul efectiv sau potenţial de pătrundere în consum (utilizare) a produselor sau serviciilor unei întreprinderi defineşte:


25.Cererea consumatorilor individuali, în calitatea lor de persoane fizice, este cunoscută sub denumirea de:


26.Cererea alcatuită din totalitatea firmelor sau organizaţiilor care cumpără bunuri şi servicii în scopul prelucrării este cunoscută sub denumirea de:


27. Piaţa efectivă poate fi definită ca:


28. În funcţie de obiectul tranzacţiilor piaţa se subdivide în:


29. Piaţa potenţială poate fi definită ca:


30. Piaţa bunurilor materiale se subdivide în:


31. Clasificarea pieţei în internă sau externă se realizează în funcţie de:


32.Suma tranzacţiilor efectuate atât în interiorul, cât şi în exteriorul graniţelor naţionale defineşte:


33. Noţiunea de gravitaţie comercială se referă la:


34. Volumul vânzărilor este un indicator de caracterizare a:


35. Unul dintre obiectivele cercetării structurii pieţei constă în:


36. Volumul ofertei este un indicator utilizat în determinarea capacităţii pieţei atunci când:


37. Cota de piaţă reprezintă:


38. Apariţia unei noi pieţe este marcată de:


39. Etapa de maturitate a pieţei este caracterizată de existenţa:


40. Piaţa unui produs se află în raporturi de asociere cu piaţa altui produs atunci când:


41. Piata unui produs se afla in raporturi de concurenta cu piata altui produs atunci cand:


42. Calea intensiva de dezvoltare a pietei intreprinderii este reprezentata de:


43. Dezvoltarea extensiva a pietei confectiilor sport in Romania nu poate fi realizata prin:


44. In situatia mentinerii numarului de cumparatori ai unui produs si cresterii cu 50% a cantitatii medii achizitionate de fiecare cumparator, cresterea intensiva a pietei raportata la cresterea totala a pietei este de:


45. Un produs alimentar „X” oferit pe piata de o intreprindere „Z”, care este consumat in perioada T0 de 3,7 milioane de persoane, inregistrandu-se un consum anual mediu pe o persoana de 20 kg, va fi consumat in perioada T1 de 4,5 milioane persoane, inregistrandu-se un consum anual mediu pe o persoana de 25 kg. Sa se determine contributia (ponderea) celor trei cai de dezvoltare a pietei intreprinderii – extensiva, intensiva si mixta ( in aceasta ordine) – in total crestere a pietei:


46. In anul 2010 cota de piata a intreprinderii „A” a fost de 26%, iar pentru anul 2011 se prevede o crestere cu 8% a cifrei de afaceri. In conditiile in care piata de referinta a intreprinderii va inregistra un ritm de crestere de 2% sa se calculeze care va fi cota de piata a intreprinderii in 2011:


47. Pe piata tarii „A” s-a inregistrat, in anul 2010, un volum total al vanzarilor de marfuri de 1600 miliarde unitati monetare (u.m.) din acre, importurile de marfuri au reprezentat 500 miliarde u.m. O intreprindere straina „Z” a exportat pe piata tarii respective un volum de marfuri de 40 de miliarde u.m. In anul urmator nivelurile se modifica, reprezentand, in ordine, 1850 miliarde u.m. 670 miliarde u.m. si respectiv, 48 miliarde u.m. Sa se calculeze care au fost cotele de piata ale intreprinderii „Z” (2010 si 2011) in total importuri?


48. In perioada T0, din totalul cifrei de afaceri inregistrate cu un produs intreprinderea „A” detine o cota de piata de 9%, iar intreprinderea „B” o cota de piata de 16%. In perioada T1 cifra de afaceri a intreprinderii „A” este cu 7% mai mare, iar a intreprinderii „B” cu 6%. Cunoscand faptul ca cifra de afaceri totala inregistrata cu produsul respectiv este, in T1, cu 9% mai mare ca in T0, sa se calculeze la ce nivel se situeaza cotele de piata ale celor doua intreprinderi (in ordine - A si B)?


49. Limitarea sau controlul productiei si distributiei de catre mai multi agenti economici constituie:


50. Intelegerile privind impartirea pietelor de desfacere sau a surselor de aprovizionare cu ceilalti concurenti constituie o:


51. Concurenta dintre intreprinderile care se adreseaza acelorasi nevoi sau unor nevoi diferite prin oferirea de produse (servicii) diferite poarta denumirea de concurenta:


52. Concurenta dintre intreprinderile care, actionand in cadrul pietei, isi disputa, practic, aceleasi venituri ale consumatorilor poata denumirea de concurenta:


53. Concurenta dintre intreprinderile care se adreseaza acelorasi nevoi prin oferirea de produse (servicii) similare sau identice poarta denumirea de concurenta:


54. Singura varianta a relatiilor de piata care nu lasa nici un spatiu de manifestare a concurentei este:


55. Denigrarea concurentilor consta in:


56. Incalcarea legilor fiscale(frauda fiscala) cu scopul practicarii unor preturi mai mici comparativ cu cele ale intreprinderilor concurente se incadreaza in varianta de concurenta neloiala de tip:


57. Obtinerea de avantaje ca urmare a confuziei ce poate fi creata intre activitatea proprie si cea a concurentilor se incadreaza in varianta de concurenta neloiala de tip:


58. Conjunctura pietei exprima:


59. In grupa factorilor cu actiune ciclica, care determina conjunctura pietei, se incadreaza:


60. Care dintre urmatoarele elemente nu reprezinta o dimensiune de baza a conducerii startegice:


61.Punctul central al programarii de marketing la nivelul oricarei intreprinderi este reprezentat de:


62. In situatia cand pe piata se inregistreaza o cerere lenta, rolul marketingului este de:


63. In situatia cand pe piata se inregistreaza o cerere fluctuanta, rolul marketingului este de:


64. Strategia pe care o adopta intreprinderea se poate diferentia si dupa comportamentul acesteia in relatie cu schimbarile aparute la nivelul mediului extern. Daca intreprinderea prevede modificarile ce vor aparea la nivelul mediului extern si cauta, prin masuri adecvate, sa-si corecteze staregia inainte ca aceste schimbari sa devina realitate, putem afirma ca are un comportament de tip:


65. O varianta a strategiei de piata, care defineste o posibila atitudine a intreprinderii fata de structurile pietei este:


66. O varianta a strategiei de piata, care defineste o posibila atitudine a intreprinderiiin raport cu evolutia produselor si pietelor sale este:


67. Creatorul conceptului de marketing-mix, ce detine o pozitie centrala in teoria si practica marketingului, a fost:


68. In componenta mixului de marketing intra o serie de variabile, ce pot fi manevrate de la nivelul intreprinderii. Numai una din gruparile de mai jos cuprinde, in totalitate, componentele mixului de marketing:


69. Locul central in cadrul mixului de marketing revine:


70. La nivel de intreprindere politicii de produs i se pot atribui trei sarcini principale:


71. Nu face parte din activitatile ce compun politica de produs:


72. Totalitatea operatiunilor prin care intrprinderea producatoare confera identitate bunurilor pe care le creeaza reprezinta activitatea de:


73. Ansamblul actiunilor juridice prin care produsul este protejat impotriva contrafacerilor reprezinta activitatea de:


74. Marca produsului reprezinta o:


75. Ansamblul informatiilor despre produs, transmisie de producator sau distribuitor cumparatorului potential, cunoscute si sub denumirea de comunicatii privitoare la produs se refera la:


76. Dezvoltarea unei game de produse creeaza intreprinderii avantajul:


77. Dezvoltarea unei game inguste si putin profunde de produse creeaza intreprinderii avantajul:


78. Pozitionarea produselor in cadrul gamei reprezinta, pentru intreprindere, o operatiune:


79. Pozitionarea produselor in cadrul gamei nu se realizeaza in functie de:


80. Testarea tehnica a unui produs nou este o operatiune premergatoare lansarii acestuia pe piata prin care:


© Apostu V.