BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink

Marketing


1. În prezent, majoritatea specialiştilor plasează momentul apariţiei marketingului:
a) în antichitate;
b) în secolul al XIX-lea;
c) la începutul sec. XX;
d) în a doua jumătate a sec. XX.


2. Apariţia şi promovarea în practică a marketingului este asociat în principal, cu:
a) revoluţia industrială;
b) diviziunea socială a muncii;
c) dinamismul social-economic;
d) creşterea puterii de cumpărare a populaţiei.


3. O definiţie cuprinzătoare a marketingului, care să evidenţieze cu pregnanţă trăsăturile sale, esenţa sa, ar trebui să includă ca elemente de bază următorele:
a) concepţie modernă asupra orientării, organizării şi desfăşurării activităţii întreprinderii; un ansamblu de concepte teoretice şi definiţii; capacitate de adaptare la cerinţele mediului;
b) un ansamblu de activităţi practice prin care cererea pentru produse şi servicii este dirijată în vederea favorizării procesului de schimb; viziune unitară asupra pieţei; un instrumentar specific;
c) concepţie modernă asupra orientării, organizării şi desfăşurării activităţii întreprinderii; un ansamblu coerent de activităţi practice; utilizarea unor metode şi tehnici ştiinţifice;
d) concepţie modernă asupra orientării, organizării şi desfăşurării activităţii întreprinderii; viziune unitară asupra pieţei; un instrumentar empiric.


4. Elementul central de referinţă al marketingului este reprezentat de:
a) consumator;
b) societate în ansamblul său;
c) salariatul întreprinderii;
d) produsul sau serviciul oferit de întreprindere.


5. Marketingulul relaţional semnifică preocuparea întreprinderii de a delimita foarte bine:
a) zona de piata pe care actioneaza in vederea consolidarii pozitiei detinute;
b) clientela fidela si de a stabili, pe termen lung relatii foarte bune cu aceasta;
c) propriile produse sau servicii de cele ale concurentei;
d) imaginea intreprinderii de cea a concurentilor.


6. Satisfacerea în condiţii superioare a nevoilor de consum este o funcţie a marketingului de tipul:
a) funcţie premisă;
b) funcţie strategică;
c) funcţie obiectiv;
d) funcţie mijloc.


7. Maximizarea eficienţei econonice (a profitului) este o funcţie a marketingului de tipul:
a) funcţie premisă;
b) funcţie strategică;
c) funcţie obiectiv;
d) funcţie mijloc.


8. Conectarea dinamică a întreprinderii la mediul economico-social este o funcţie a marketingului de tipul:
a) funcţie premisă;
b) funcţie strategică;
c) funcţie obiectiv;
d) funcţie mijloc.


9. Revista (Marketing Health Service) este editată de:
a) AROMAR;
b) AFM;
c) AMA;
d) ADETEM.


10.Cele mai importante asociaţii de marketing din Franţa sunt:
a) AROMAR şi AFM;
b) AMA şi ADETEM;
c) AROMAR şi AMA
d) ADETEM şi AFM.


11.Mediul extern al întreprinderii reprezintă un concept:
a) sinonim celui de macromediu;
b) complementar celui de micromediu;
c) care include deopotrivă micromediul şi macromediul;
d) care se referă la caracteristicile mediului natural în care işi desfăşoară activitatea întreprinderea.


12. Caracteristicile mediului turbulent sunt reprezentate de:
a) modificări frecvente, bruşte şi imprevizibile ale majorităţii componentelor;
b) modificări frecvente, dar previzibile ale majorităţii componentelor;
c) modificări rare şi uşor previzibile ale majorităţii componentelor;
d) modificări frecvente, dar în limite rezonabile, ale majorităţii componentelor.


13. Caracteristicile mediului stabil sunt reprezentate de:
a) modificări frecvente, bruşte şi imprevizibile ale majorităţii componentelor;
b) modificări frecvente, dar previzibile, ale majorităţii componentelor;
c) modificări rare şi uşor previzibile ale majorităţii componentelor;
d) modificări frecvente, dar în limite rezonabile, ale majorităţii componentelor.


14. Care din următoarele elemente nu reprezintă o componentă a micromediului întreprinderii?
a) furnizorii de mărfuri;
b) prestatorii de servicii;
c) concurenţii;
d) partidele politice.


15. Populaţia aflată în zona de activitate a întreprinderii este inclusă în:
a) mediul demografic;
b) mediul economic;
c) mediul cultural;
d) mediul natural.


16. Structura pe ramuri a activităţii economice, nivelul de dezvoltare pe ansamblu şi pe fiecare ramură, gradul de ocupare al forţei de muncă reprezintă caracteristici ale:
a) mediului demografic;
b) mediului economic;
c) mediului cultural;
d) mediului politic.


17. Ansamblul elementelor care privesc sistemul de valori, obiceiurile, tradiţiile, credinţele şi normele care guvernează statutul oamenilor în societate reprezintă caracteristici ale:
a) mediului demografic;
b) mediului economic;
c) mediului cultural;
d) mediului tehnologic.


18. Ansamblul reglementărilor de natură juridică prin care este vizată direct sau indirect activitatea de piaţă a întreprinderii constituie:
a) mediul instituţional;
b) mediul economic;
c) mediul cultural;
d) mediul politic.


19. Analiza mediului extern a întreprinderii este concentrată asupra unui:
a) proces de identificare şi cunoaştere a evoluţiei factorilor externi ce influenţeaza activitatea întreprinderii;
b) proces de identificare şi cunoaştere a evoluţiei valorilor culturale care rezistă în timp;
c) proces de identificare şi cunoaştere a evoluţiei pieţei, forţei de muncă şi a concurenţilor;
d) proces de identificare şi cunoaştere a evoluţiei clienţilor întreprinderii.


20.În categoria organismelor publice, componentă a micromediului extern al întreprinderii, nu se includ:
a) asociaţiile profesionale;
b) concurenţii;
c) asociaţiile de protecţie ale consumatorilor;
d) mediile de informare în masă.


© Apostu V.